Torre del Cadí (2562 m)
Fecha 27 de Diciembre de 2006
Dificultad SD+, 7 Km., +850m., -850m.

Des de la "Collada de Jovell" (Josa de Cadí).

Bonica i fàcil excursió per a la temporada invernal, aquest any encara més fàcil per la poca neu que ha caigut.

El punt de partida és el Coll de Jovell (1.790 m). Per arribar-hi cal agafar l'Eix del Llobregat i, un cop passat Berga, desviar-nos direcció Saldes-Gòsol i arribar al petit poble de Josa del Cadí. Aquí trobem una pista a mà dreta en un estat acceptable que ens porta fins al Coll en uns 5 ó 6 Km.

Un cop al Coll només cal seguir les marques blanques i vermelles del GR 150-1 per pujar a la muntanya que tenim al davant. La veritat és que jo diria que el que les va pintar va aplicar la coneguda màxima que "el camí més curt entre 2 punts és la línia recta" així que les marques pugen bastant pel dret o sigui que no és mala idea mirar de zigzaguejar una mica per no castigar-se massa. Aquesta zona per on transcorre la pujada és coneguda com "el Boixeder" per l'abundància d'arbustos d'aquest tipus. És un vessant bastant pedregós, l'orientació del qual a més fa que la neu si fongui aviat per tant és probable que inclús en ple hivern calgui penjar-se les raquetes a la motxilla.

És recomanable en qualsevol moment de la pujada fer una paradeta per gaudir de les vistes que tenim al darrera: el Pedraforca, els rasos de Peguera, la serra d'Ensija, la serra del Verd i el Port del Comte.

Un cop superada aquesta forta pujada inicial ja ens plantem a la zona superior de la serra, molt més plana, on nosaltres ja hi vam trobar neu (encara que no van fer falta ni grampons ni raquetes). A partir d'aquí podem seguir les marques del GR o podem ja començar a dirigir-nos en diagonal cap a l'esquerra en direcció al cim de la Torre del Cadí (2.562 m). El cim es reconeix fàcilment perquè hi ha un vèrtex geodèsic al capdamunt. Bé, estrictament parlant la cota 2.562 m s'assoleix 100 m més a l'est, on hi ha una fita, però ens fem la foto de rigor al piló que vesteix més.

Curiosament per arribar al cim hem hagut de fer un lleu descens ja que seguint el GR s'assoleix la carena del Cadí uns 500 m a l'est del cim en un altra cim més alt (2.573 m) situat just sobre la roca del Gónec (2.452 m). Jo seria del parer de batejar-lo com cim Rocs&Pics i apuntar-nos-el també per si de cas!!

Hem tingut sort amb el dia i des del cim, i de fet des de tota la carena, es gaudeix d'una fantàstica vista panoràmica de tot el Pirineu occidental i just a sota nostre de les espectaculars parets septentrionals del Cadí

Després de descansar una estona admirant les vistes i menjant alguna cosa per recuperar forces, vam iniciar la tornada, però no sense aprofitar per carenejar una estona abans d'iniciar el descens. La veritat és que si haguéssim tingut una mica més de temps haguéssim pogut intentar arribar-nos fins el Vulturó (2.648 m), el punt més alt del Cadí. En tot cas la tornada no té més secret que desfer el camí fet, encara que cal parar atenció quan arribem a la baixada pronunciada per la zona del "Boixeder" ja que el camí és pedregós i molt desfet i jo diria que cap de nosaltres es va lliurar d'alguna relliscada!

Bé de fet per algun dels expedicionaris sí que n'hi havia de secret perquè "els arbres li donaven mal rotllo perquè no sabia el que hi havia al darrera" jejeje, què seria d'una excursió Rocs&Pics sense alguna frase mítica!!

A un ritme mig compteu entre 2h30m i 3h de pujada i entre 1h i 1h30m de baixada (sense comptar parades).

by Joan (fotos Joan, Borrix & Alberto)