Puigsacalm (1515 m) - Puig dels Llops (1486 m)
Fecha 5 de Julio de 2008
Tipo de excursión Trekking
Dificultad PD-, +994m., -994m.

Puigsacalm des de Sant Privat d’en Bas , per les Olletes i Santa Magdalena del Mont

Desnivell: 994 m.

Dificultat: Mitjana

Sortint des de la zona de picnic “ Pla d’en Xurri” teniu que agafar la pista que us portarà al restaurant de Can Turó, on tindreu que passar pel ven mig del pati del restaurant , a partir d’aquest punt el camí es transforma en corriol ben fressat i mol ombrívol , cosa que a l’estiu s’agraeix. De totes maneres desconfieu de trobar aigua i agafeu-ne abans de començar la caminada. Quant arribeu a la Verge de les Olletes ( 1h. 10’’) teniu l’opció d’anar a la font de les Olletes , però molt em temo que aquesta font en ple estiu deu està eixuta , el paratge almenys aquest any es encisador , ja que les ultimes pluges li han donat un to al verd que no te res que envejar al de la primavera.

Després de agafar un xic d’aire en l’esplanada de la cova continuem cap amunt , la tònica es la mateixa , un bosc molt tancat que en prou feines deixa que el sol arribi amb els seus raigs a destorbar la foscor que genera tal quantitat de vegetació exuberant.

Finalment arribem a la pista que ve de Sallent, cap a l’esquerra amb 5 minuts anirem a Santa Magdalena i tirant de front i un altre cop per corriol , però amb un altre tipus no tant tancat de bosc , anirem amb direcció al Puigsacalm. Al cap d’una estona el camí té dues opcions , a la dreta per la baga i l’esquerra per el camí dels burros, en el primer marca 30’ i en el segon 1h. , jo vaig agafar el de la baga , es un camí entretingut amb algun que altre pas que et far anar amb compte.

Finalment i desprès de 3h. Amb parades incloses arribo a la Rasa Alta , quedant el Puig dels Llops a l’esquerra i el Puigsacalm a l’altre ma.

Ja que el dels Llops el tenim a uns cent metres , que menys que fer aquest cim encara que sigui secundari , sota la meva opinió la vellesa de Puig dels Llops es bastant superior a la del Puigsacalm , però això passa amb moltes de les muntanyes “secundaries”.

Finalment desprès de 3h. 40’ he arribat al Puigsacalm.