Pic de Lavans (2896 m) i circ de Baiau
Fecha 18 de Abril de 2010
Tipo de excursión Alpinismo
Conseguida No Conseguido No

Sortim el Dissabte 6 companys, l'Oriol, el Sergi, la Silvia, el Joan, la Eli i jo (Teresa), per la Vallferrera amb esquís. Ens anem apropant cap al Circ de Baiau. Arribem al vespre fins el refugi després d'haver foquejat i caminat amb els esquís a l'esquena al principi per la falta de neu.

Diumenge ens dividim en 2 grups: l'Oriol, la Silvia i la Eli que es proposen a fer el Medacorba que es va complicar, però desemboca en un final feliç ...

L'altre grup: el Sergi, el Joan i jo (Teresa) comencem a pujar el Pic de Lavans (2896 m) deixant els esquís i motxiles al Port de Medacorba. Pugem amb grampons i piolets, però la cosa es complica perque esdevé una canal de 50 graus i no portem corda. Falten pocs metres pel cim, però comencem a baixar. Sort que vaig disposar de l'ajuda del Sergi perque una relliscada era perillossa i vam anar destrenpant la gran pendent .

No vam aconseguir coronar el pic (a excepció del Sergi que si que ho va fer), però la baixada amb esquís va ser genial. Tot i que hi havien troços al final que vam posar en pràctica l'esquí acuàtic, de secà i altres modalitats per atravessar el riu i per la falta de neu a quotes més baixes.