Pic del Coll de la Barra (2631 m) - Monturull (2761 m)
Fecha 19 de Julio de 2008
Dificultad SD+, +715m., -715m.
Excursión visitada 1956 veces ( 1 esta semana )

Ascensión desde el Refugio de Pollineres (cerca de la estación de ski de fondo de Arànser) pasando por los Estanys de la Pera.

Bonica excursió que permet visitar els Estanys de la Pera i assolir un parell de cims fàcils amb bones vistes..

El punt de partida és el Refugi de les Pollineres (2135 m.) a la Cerdanya. Per arribar-hi sortirem del Túnel del Cadí direcció la Seu d’Urgell i just passat Martinet agafem la carretera que puja a Lles. A mitja pujada cal agafar el trencall cap a Arànser i l’estació d’esquí de fons i quan arribem a l’estació d’esquí de fons seguirem uns 5 ó 6 Km per una pista de terra que ens porta fins a l’aparcament que hi ha just abans que la pista quedi tancada per una cadena. Tingueu en compte que a l’hivern quan l’estació funciona la pista està tancada i per tant la cosa s’allarga.

Una mica més amunt d’on deixem el cotxe trobem a mà esquerra el barranc que baixa dels estanys i agafem un camí senyalitzat amb fites i marques grogues que el segueix. Podríem seguir la pista però la drecera és més ràpida i a més el caminet és més maco. En menys d’una hora trobem l’estany petit de la Pera i aquí tenim 2 opcions. L’opció directa és just abans d’aquest estany, en front d’un arbre mort força curiós agafar el camí que puja resseguint un torrent (nosaltres el vam fer de baixada). La 2a opció és, en la 1a corba pronunciada després de l’estany agafar un camí que segueix un barranc sec i arriba fins a l’Estany Gran de la Pera.

Des de l’estany ens hem d’enfilar per una pedrera que veiem a l’esquerra (o improvisar el camí entre els matolls) de manera que sortirem a un gran pla on veiem el Monturull davant i el Perafita ens queda a la dreta. Un cop aquí no heu de cometre el nostre error que va ser anar a guanyar la carena a l’esquerra del tot sinó que heu d’anar directes cap al Monturull (amb una mica de sort potser veureu alguna fita) fins que trobeu un petit llac. Des d’aquí surt el caminet (ara sí ben fitat) que traça una gran diagonal que ens porta fins al Pic del Coll de la Barra (2631 m.). Un cop aquí ja només cal resseguir l’àmplia carena i salvar l’últim tram més empinat i pedregós fins al cim del Monturull (2761 m.). Triguem unes 2h30m/3h depenent de l’opció triada i del que ens haguem entretingut. Des del cim tenim bones vistes en totes direccions.

Un cop al cim existeix la possibilitat de seguir per la carena fins al veí cim del Perafita (2752 m.) amb alguna grimpadeta que significa 1h15m/1h30m més.

La tornada la vam fer desfent el camí correcte i baixant directament a l’Estany Petit. Va haver un altre grup que no va desfer tota la carena i va baixar directament per alguna de les tarteres que van a donar al petit llac, però en general es veien força dretes.