Punta de l'Assistent (714 m) - Punta de la Flara (686 m) - Cabeça Negra (694 m)
Fecha 6 de Junio de 2011
Tipo de excursión Trekking
Dificultad PD, 14 Km., +815m., -815m.

Abans de fer la petita descripció del recorregut faré una aclariment, segons l'ICC el cim de la Cabeça Negra té 686m i és el cim del costat de la Punta de l'Assistent (punta més alta de les Moles del Taix). Segons el mapa de l'editorial Piolet aquest mateix cim seria la Punta de la Flara i la Cabeça Negrat tindria 694 m i seria el cim de l'altre banda del coll. Jo he agafat les dades del mapa de l'editorial Piolet perquè em sembla que està més detallat.

Ara faré una petita descripció del recorregut. Sortim del poble de Vandellòs seguint el PR dels Dedalts de Vandellòs fins al Coll del Corral de Ca la Torre. Un cop aquí seguim el GR direcció Tossa de l'Alzina. Arribem a un coll on darrera deixem la Cabeça Negra que la farem al tornar i ens dirigim als 2 cims que veiem.

Primer anem cap a la Punta de l'Assistent i hi pugem per un collet poc definit. Baixem sense camí.

Després ens dirigim a la Punta de la Flara i hi pugem per la cresta que veiem. A dalt de tot és bastant aeri.

Baixem sense camí fins al coll i pugem el cim que veiem davant que és la Cabeça Negra. Tornem pel GR i PR fins al cotxe.