Estany de St. Maurici - Estany de Monestero
Fecha 16 de Abril de 2006
Tipo de excursión Trekking
Dificultad SD, 4 Km., +287m., -287m.

Bonica excursió per fer amb raquetes

La ruta segueix pràcticament una línia recta en direcció sud tot seguint la Vall de Monestero fins arribar a l'estany del mateix nom.

0h 00m. El punt de partida de l'excursió és l'estany de Sant Maurici des d'on ens dirigim al refugi Ernest Mallafré on arribem en uns 10 minuts. Per arribar al refugi reculem pel camí que puja a Sant Maurici des de l'aparcamentdel Prat de Pierró i trobarem la indicació a la dreta. Al darrera del refugi trobem un encreuament on la pista de la dreta porta al Portarró i de l'esquerra a Monestero. Poc després del refugi ja ens hem de calçar les raquetes per seguir el camí que va paral·lel al riu pel mig d'una zona de bosc.

El camí guanya una mica d'alçada a través del bosc fins que sortim d'aquest. Al fons ja s'albirenles muntanyes que tanquen la Vall de Monestero. A l'esquerra també observem els Encantats però la perspectiva va canviant i perdem la visió dels 2 cims per veure només el del davant

El camí va alternant trams de pendent amb successius trams plans. Hi ha algun tram una mica incòmode per les raquetes entremig dels arbres, especialment en aquesta època que queda poca neu, però anem trobant el camí més fàcil. Al cap de poc entrem a la zona del Fangassal, una zona humida que recorda Aigüestortes ... encara que ara està bastant tapada per laneu

Després de la zona humida tornem a trobar un altre tram de pendent que ens porta fins al Prat de Monestero. Ja estem a prop de l'Estany i només falta travessar una zona de blocs de granit (potser la més incòmoda de fer amb les raquetes) per arribar a l'estany.

2h 30m. Estany de Monestero (2172 m.). El llac està gairebé completament glaçat, però la bellesa del paisatge ésespectacular i estem completament sols per gaudir-ne!! En tot el camí no hem trobat ningú malgrat ser Setmana Santa i de tornadatampoc trobarem ningú. Només uns isards ens observen amb indiferència des de dalt d'un dels pendents nevats.

Aprofitem la paradeta per menjar alguna cosa mentre gaudim del paisatge. Però aviat hem de retornar a la realitat perquè s'acosten uns núvols negres per darrera les muntanyes i comença a fer fresqueta així que, un cop fetes les fotos de rigor, recuperem el camí de tornada. Per baixar per les roques triem una drecera i, com sol passar, és molt pitjor que per on hem pujat i hem d'acabar fent equilibris amb les raquetes.

Un cop superades les roques el camí és fàcil, només cal seguir la traça que hem deixat al venir i,en qualsevol cas sempre tenim el riu que serveix de referència.

Afortunadament la cosa no passa de falsa alarma i el dia s'aguanta perfectament fins que arribem altre cop a l'Estany de Sant Maurici. Ha estat una excursió força agradable: ha fet bon dia, no ens hem trobat ningú i el paisatge era preciós, molt recomanable!!

Excursió de poc desnivell i longitud moderada. A l'hivern és una excursió fàcil per fer amb raquetesnomés hi ha un parell de trams entre els arbres on pot ser una mica incòmode moure's amb les raquetes.En total vam trigar unes 5h en anar i tornar en plan tranquil (incloent les parades per posar-nos i treure'ns lesraquetes) però a l'estiu és una passejada agradable i amb un paisatge fantàstic.