Pic de Peguera (2984 m) - Pic des Carboneres (2843 m) - Pic dels Vidals (2902 m)
2018.10.13 Pic del Peguera (2983 m.)
Fecha 13 de Octubre de 2018
Dificultad , 16 Km., +1496m., -1496m.

Sortida: la ruta comença a l'aparcament de la central elèctrica de l'embassament de Sallente. Aquesta pujada és una alternativa a la clàssica, que, des de l'altre extrem de l'embassament de Sallente, puja per la Canal de Pigolo i després recorre les vies del carrilet fins arribar a la presa de l'Estany Gento. La que farem nosaltres puja directament, paral·lela al telefèric, i ens deixarà davant de la mateixa presa de l'Estany Gento.

El sender està força tapat per l'herba i la vegetació, a mitja pujada passem per un parell de zones de plaques de roca llisa i inclinades, on trobarem un cable d'acer que farem servir de passamans per evitar relliscades.

Quan arribem a l'Estany Gento, abans d'arribar a l'estació superior del telefèric anirem per la via directa al refugi de Colomina. Des d'aquí ens dirigirem al Pas de l'Os, una forta pujada que haurem de superar en finalitzar el llac, i en la qual, fa temps, es van tallar uns graons a la roca per fer-ho més fàcil. Una vegada arribem a dalt anirem al Coll de Peguera.

A la nostra dreta, la inclinada pala que ens portarà fins a la cresta del Peguera. Arribant a la carena, els blocs són inevitables, i haurem d'usar les mans. A pocs metres del cim hi ha el pas més compromès, un enorme bloc de granit que caldrà superar. El descens fins al Coll de Peguera serà pel mateix camí de pujada.

Per anar al Pic dels Vidals, des del coll hem de seguir en direcció Oest. Vam pujar fins a un altiplà per després tornar a baixar fins a aconseguir l'imminent Coll de Mar, aprofitarem per fer el Pic de Mar o des Carboneres que el tenim a tocar per després seguir pel flanc esquerre de la carena, ja que per la dreta cau amb molta verticalitat, no tindrem cap dificultat a aconseguir el Pic dels Vidals per terreny pedregós.

Des d'aquí ens dirigim cap al coll del Pic Tort, i baixarem fins al seu embassament, des d'aquí anirem a buscar el camí que ens durà fins l'estació superior del telefèric. El descens fins a l'embassament de Sallente serà per la mateixa drecera directe que hem fet servir per pujar. Per tant, caminem en direcció a la presa de l'Estany Gento, prop de la qual ens desviarem cap a la dreta per agafar aquest camí.

Temps: aquesta ruta es llarga i exigent, molta part d'ella es fa per tartera el que fa que el pas sigui lent. La considero difícil pel desnivell i la distància, técnicament no té res tret de la cresta del Peguera que té algun pas que s'ha de passar en compte. Dotze hores per fer tot el recorregut.

Per més información: https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/pic-de-peguera-100-cims-pic-des-carboneres-pic-dels-vidals-29606970