Turó de l'Home (1706 m)
Fecha 2 de Enero de 2008
Tipo de excursión Trekking

Ascensión al Turó de l'Home desde la "Font de Passavents".

En Rafa i els seus fills, en David (jo) i la Sandra, vam trobar-nos davant de la casa d’en Juamma a les 8:00 del matí, amb ell i en Daniel, el seu fill, en Joan Ramón i els seus tres fills. Dues hores més tard vam arribar, al Pla dels Ginebrons molt a prop del poble de Santa Fé del Montseny des d’on comencem a caminar.

Seguim fites verdes de GR tot el camí de pujada. A la baixada no seguim cap fita tirem de GPS.

Només començar ens trobem amb la Font de Passavets, on hi ha dues persones posant aigua en unes 50 garrafes i traslladant-les a un Opel Zafira de color verd fosc on encara hi havien més. Just passada la font, ens trobem un lloc on hi ha moltes fulles i ens posem a rebolcar-nos de manera que quasi no se’ns veia de les fulles que hi havia.

Desprès d’una estoneta caminant veiem una mica de neu i ens posem a jugar amb ella, però sense pensar que ens podria complicar la excursió. El camí feia ziga-zagues i en un dels girs,en una banda del camí, ens trobem un munt de neu però desprès quan la Sandra la trepitja veiem que la neu és superficial i que sota hi ha una part bastant fonda de fulles que en algun tram arribava fins la cintura.

Seguim caminat fins arribar a la següent corba que està totalment coberta de neu però sense fulles a sota. Seguim pujant ara amb neu fins una petita baixada on hi ha una mica de gel seguida d’una pujada bastant llarga totalment coberta de gel.

Ens costa molta estona pujar fins al final, fins i tot els adults patinen i cauen uns quants cops. Ens posem a jugar i a reposar una mica i quan ja quasi anem a tornar a caminar passa un home EN BICI PEL CAMI GELAT i baixada forta en la direcció oposada que portem nosaltres. Tots ens el quedem mirant com si fos un ésser d’un altre món, seguim pujant una bona estona fins arribar a un tram on hi ha unes escales en molt mal estat i ja no semblen escales sinó quatre pedres amuntegades, amb un marge a mà esquerra fet de maó.

Gairebé estem al cim. Arribem a una plaça on hi ha dues furgonetes aparcades amb ales delta a la baca, seguim pujant pel camí fins arribar a un replà on hi ha una casa. Pugem al cim on hi ha unes vistes maques.

Baixem a corre cuita perquè fa molt vent ens posem sota el cim darrere una roca per dinar. Quan acabem, baixem pel mig de la muntanya, sense seguir cap camí, fins a un aparcament que hi ha, i ens posem a discutir si fem un altre cim que està al costat o baixem ja directament per un caminol. Descartem el cim, les Agudes ( un altre dia serà), perquè fa molt vent i fred i decidim baixar pel caminol que està més assolellat i així no trobarem tant gel.

Baixem fins a una altra font , la Font de Briançó, on no hi ha gent posant aigua als cotxes ja que no baixa aigua. Tots baixem fent equilibris per estar drets en un tram on hi ha gel, fins un sender que es desvia del camí , el sender creua un riu, segueix avall i s’incorpora al camí que havíem seguit per pujar.

I finalment arribem al lloc on hem aparcat els cotxes a les 15:20, ens diem adéu, pugem als cotxes i ens separem a la autopista per anar cadascú a la seva casa a gaudir d’una bona dutxa i un sofà tou.